שומרים על דיאטה בפסח - טיפים


אחרי המפגשים המשפחתיים שמזמנים לנו שתי ארוחות החג עתירות הקלוריות, רבים מאיתנו מגלים כי הוסיפו למשקלם מספר קילוגרמים שבימים כתיקונים נחשבים למיותרים. עם כך, איך לחזור לשגרה ולהוריד את הקילוגרמים המיותרים?


שירלי קיטרון, דיאטנית ורוקחת ברשת סופר-פארם מציעה טיפים שימושיים לחזרה לגזרה:


1.        עיתוי: לא כל זמן הוא זמן טוב להתחיל בו דיאטה. דיאטה היא תהליך שדורש תשומת לב מוחלטת, סבלנות ושינה טובה, ולכן לא מומלץ להיכנס לתהליך של דיאטה בשלב שבו אתם מתחילים עבודה חדשה, פרויקט כלשהו, מעבר דירה או כל התחלה חדשה.

2.        שמירה על תחושת שובע לאורך זמן: מומלץ לאכול מספר ארוחות במהלך היום, 3 עיקריות- בוקר, צהריים וערב ו-2 ארוחות ביניים. כאשר כמות הקלוריות נפרשת על פני מספר רב של ארוחות - הגוף מצליח להשתמש באנרגיה בצורה יעילה ולא אוגר אותה מחשש למחסור.

3.        רק 500 קלוריות פחות: דיאטה מאוזנת היא דיאטה שמכילה עד 500 קלוריות פחות מהצריכה הקלורית הרגילה של אותו אדם שהחל דיאטה. לא מומלץ להפחית יותר קלוריות, שכן הגוף עלול להיכנס למצב של "שוק" וירצה לאגור את הקלוריות במקום להשתמש בהן כאנרגיה.

4.        אוכל דל שומן, אך עשיר בסיבים תזונתיים: בעת קנייה בסופר מומלץ להקדיש זמן לקריאת הסימון התזונתי שעל גבי המוצרים ולהעדיף מוצרים שמכילים יותר סיבים תזונתיים המסייעים בזירוז חילוף החומרים ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן. על התפריט היומי לכלול מוצרים דלים בשומן, דוגמת מוצרי חלב עד 5%, בשר רזה- עוף והודו, ירקות ועוד.

כמו כן, כדאי להחליף את הפחמימות במזונות עשירים בסיבים תזונתיים, למשל: אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה, דגני בוקר עשירים בסיבים, לחם מקמח מלא וכדומה. ניתן לשלב תוספי תזונה, המכילים סיבים תזונתיים הממיסים במים.

5.        פירות: הן תחליף מצוין לצורך במתוק, אך עם זאת רצוי להגביל את הצריכה למקסימום שני פירות ביום, שכן הם מכילים רמה גבוהה מאוד של סוכרים.

6.        מים והרבה: חשוב להקפיד על שתייה מרובה ועדיף שהיא תהייה מים. הרבה מאוד אנשים מתקשים לשתות מים משום שהתרגלו לשתייה מתוקה, לפיכך הטיפ הוא לקחת איתכם בקבוק של ליטר וחצי ולהתייחס לשתייתו כמטרה שיש להשיגה במהלך היום.

7.        שיטת "שעת אושר": על מנת למנוע "נפילות" וזלילת יתר עשו לעצמכם חוק- פינוק אחד ביום- חטיף אנרגיה עד 100 קלוריות, למשל חטיפי wellnessשל Lifeבטעם יוגורט ומשמש או בטעם שוקולד וחמוציות, המכילים סיבים תזונתיים.

8.        פעילות גופנית: לכולם ידוע, דיאטה מאוזנת צריכה לכלול פעילות גופנית, אך לצד זה חשוב לזכור לעשות זאת באופן הדרגתי ולבנות תכנית אימונים הכוללת מטרות ביניים. פעילות גופנית זאת תמנע מכם להישבר במהלכה ולצד זה תוכלו ליהנות מהשגת היעדים שהצבתם לעצמכם בתחילת הדרך.

9.        בחרו בפעילות ספורט מעניינת: מרבית האנשים שמתחילים בדיאטה לא אוהבים, בלשון המעטה, לעשות ספורט, לכן בחרו לעצמכם אלטרנטיבות: גם טיול בטבע עם המשפחה, עלייה במדרגות במקום במעלית, לקיחת הילד לגן ברגל, הליכה בפארק עם בן/בת הזוג יכולים להוות תחליף התחלתי מצוין לפעילות גופנית.

10.     תוספי תזונה: רוב הסיכויים שבמהלך הדיאטה נוצר מצב של מחסור בויטמינים, על כן חשוב לשלב בתפריט היומי תוספי תזונה וויטמינים. בכל מקרה של נטילת תוסף תזונה יש להיוועץ עם רוקח ולערוך במהלך הדיאטה בדיקת דם המודדת האם הערכים מאוזנים.

11.     תרופות ודיאטה: אנשים שחולים במחלות כרוניות ונוטלים תרופות מרשם מוכרחים להיוועץ עם רופא ודיאטנית בבניית התפריט היומי.






המאמר נכתב על ידי שירלי קיטרון דיאטנית מרשת סופר פארם.
המאמר הוגש על ידי משרד יחסי ציבור, שלום תל אביב.

קבל הצעות עכשיו