dietitian.co.il
כניסה למנהלים

מנהלי הפורום

ענת מטיאש
ענת מטיאש

ענת מטיאש דיאטנית תואר שני מאוניברסיטת בן גוריון מומחית בתזונת ילדים נוער וספורט מקבלת באזורים מודיעין חולון פתח תקוה קבוצות ופרטי דיאטנית ספורטאים ובעלת נסיון ומוניטין של 15 שנה ועדת ילדים עתיד ודיאטנית עירית ירושלים ועוד

כתוב נושא חדש     « לעמוד הפורום
שלום רב
יש לי שאלה לגבי ערכים תזונתיים בכלל וחלבון בפרט.
ישנם מזונות הכוללים כמות גבוהה של חלבון במיוחד דגנים וקטניות שכאשר מבשלים אותם הערכים התזונתיים שלהם בכלל, ובפרט חלבון משתנים לרעה.
לדוגמא שיבולת שועל- כאשר היא לא מבושלת הערך התזונתי שלה הוא 16.89 גרם חלבון ל100 גרם וכאשר היא מבושלת רמת החלבון בה יורדת מתחת ל-5 גרם לכל 100 גרם.
עוד דוגמא- עדשים לא מבושלות כמות החלבון בהם היא 25 גרם לכל 100 גרם ולעומת זאת במבושלות כמות החלבון הינה 9 גרם חלבון לכל 100 גרם.
אשמח אם תוכלי להסביר בקצרה למה ובאיזה דרך אפשר לשמור על כמות חלבון גבוהה בשיבולת שועל חוץ מאשר לאכול אותה ככה בלי בישול או דייסה.

18/02/2019 15:22
שיבולת שועל     ו    רונה רונה    
« הודעה נוכחית

שלום רב
יש לי שאלה לגבי ערכים תזונתיים בכלל וחלבון בפרט.
ישנם מזונות הכוללים כמות גבוהה של חלבון במיוחד דגנים וקטניות שכאשר מבשלים אותם הערכים התזונתיים שלהם בכלל, ובפרט חלבון משתנים לרעה.
לדוגמא שיבולת שועל- כאשר היא לא מבושלת הערך התזונתי שלה הוא 16.89 גרם חלבון ל100 גרם וכאשר היא מבושלת רמת החלבון בה יורדת מתחת ל-5 גרם לכל 100 גרם.
עוד דוגמא- עדשים לא מבושלות כמות החלבון בהם היא 25 גרם לכל 100 גרם ולעומת זאת במבושלות כמות החלבון הינה 9 גרם חלבון לכל 100 גרם.
אשמח אם תוכלי להסביר בקצרה למה ובאיזה דרך אפשר לשמור על כמות חלבון גבוהה בשיבולת שועל חוץ מאשר לאכול אותה ככה בלי בישול או דייסה.


תוכן מומלץ
קהילת דיאטניות - בואו הצטרפו
Copyright © 2019 dietitian.co.il כל הזכויות שמורות
אתר דיאטניות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום דיאטה
מחפשים דיאטנית מומלצת? נשמח לעמוד לרשותכם
אנחנו עובדים עם דיאטניות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!