עשרה דברים שחשוב לדעת על דיאטה

כולנו עשינו דיאטה בעבר, אבל מה באמת אנחנו יודעים על דיאטה ודיאטניות?
  • מאמנת להרזייה היא איננה דיאטנית. במידה ואין לדיאטנית תואר הרי שהיא לא יכול להגדיר את עצמה כדיאטנית, ומכאן שגם היא לא יכולה לרשום דיאטות. מאמנת להרזייה עוסקת בצד המנטאלי של הדיאטה ולא בצד המעשי שלה.
  • גם אם אתם שומעים על דיאטות שונות שעוזרות לאנשים מסוימים, עליכם לזכור שלא כל דיאטה יכולה לעזור לכם ולא בהכרח עוזרת, לאורך זמן,  גם למי שיישם אותה. דיאטה מורכבת מאלמנטים שקשורים לנתוני גוף ומזון ולא מתבססת רק על הפחתה במשקל.
  • כיצד למצוא את הדיאטה המתאימה, תבחן דיאטנית את משקל גופכם, גובכם, תבקש מכם לעבור בדיקות דם שם תבדוק את רמת הכולסטרול, סוכר, שומנים, ברזל ועוד וכן תברר איתכם את אורח חייכם (אם אתם עושים ספורט או לא) רק לאחר מכן היא תוכל לבנות לכם דיאטה מתאימה.
  • במהלך הטיפול, יתבצע מעקב שלעיתים קרובות יכלול רישום ארוחות ומשקל על ידכם. המטרה לבחון את השפעת הדיאטה על הגוף. במקרים שחל שינוי במצב הרוח מנסיבות מסוימות, יש לציין זאת, על מנת שיהיה ניתן להסביר שינויים קיצוניים באכילה ובמשקל.
  • אם אתם רוצים לרדת במשקל, רצוי שתעדכנו בכך את החברים והמשפחה. זה יקל יותר אם תהיה לכם תמיכה חיצונית.
  • נסו לא להיכנס לזה בבת אחת. זה לא בריא וכן ידוע שמי שנכנס לדיאטה בבת אחת באופן קיצוני גם יוצא ממנה באופן קיצוני
  • מי שחושש שמא דיאטה באמצעות דיאטנית לא יעזור לו ומבקש לפנות לניתוח שאיבת שומן צריך לזכור שהוא איננו תחליף לדיאטה ולשינוי אורח חיים, וכן, שלא כל אחד מורשה לעבור ניתוח כזה. ניתוח שאיבת שומן מיועד לאזורים בהם דיאטה לא תעזור, ולא לכל הגוף.
  • על פי דיאטניות הסיבה שאנשים עולים במשקל ברוב המקרים היא אכילת יתר של פחמימות ובעיקר של סוכרים. לאחר מכן נמצאים גורמים כמו אי פעילות ספורטיבית, וסיבות גנטיות. בכל מקרה, ניתן להתמודד עם הסיבות הגנטיות באמצעות שמירה על תזונה נכונה, אך שום דיאטה אינה שלמה ללא פעילות ספורטיבית.
  • כדי להצליח לשמור על משקל או לצרוך תזונה נכונה ,  ממליצות דיאטניות לאכול לאט, לעולם לא לאכול עד שובע מלא, לאכול בצלחות קטנות, תאכלו ליד השולחן ולא ליד הטלוויזיה.
  • אם אתם מעוניינים להתחיל בפעילות גופנית, וודאו קודם לכן עם דיאטנית ועם מאמן כושר , איזה אימון מומלץ בהתאם לדיאטה שלכם. את האימון יש לבצע 3-4 פעמים בשבוע, ויש לעלות את רמת הקושי שלו אחת לכמה שבועות. בטרם אתם מתחילים את האימון, כדי לוודא מה מותר לכם לאכול לפני האימון ומה אחריו.


קבל הצעות עכשיו