דיאטת אטקינס- המדריך השלם

מי שקורא עיתונים או צופה בטלוויזיה באופן הדוק, יכול לחשוב שדיאטה היא חברה אשר משווקת את עצמה ושבעליה בוודאי מחייכים לעצמם, שכן הם הצליחו להחדיר את המותג שלהם לכל בית ולכל מקום, בעשור האחרון. נדמה שמעולם לא זכתה פעולה, להיות תופעה כה בולטת אשר שמה נישא בפי כל, הן בפי אלו שמבצעים אותה, חושבים עליה או רק מדברים בשמה.

אם דיאטה היתה חברה אין ספק שדיאטת אטקינס היתה למותג. דיאטה זו נחשבת לדיאטה הפופולארית ביותר, אשר כמעט ואין מי שלא התנסה בה, בתקופה כזו או אחרת, בעת הניסיונות שלו לרדת במשקל. דיאטת אטקינס, כפי שניווכח בהמשך, היא לא עוד דיאטה, אחת מיני רבות שנמצאות בשוק, היא הדיאטה המדוברת ביותר כיום. מה הופך אותה לכזאת?

המרכיבים של דיאטת אטקינס

דיאטת אטקינס היא דיאטה שמבוססת על תפריט שעשיר בחלבונים ושומנים אך דל בפחמימות. בדיאטה זו מקפידים לאכול טוב, לפעמים אף טוב מדי, דוגמאת תפריט שיכול סטייק עם מרק או גבינות שמנות, ובכל זאת לרדת במשקל. כעת אפשר להבין למה מדובר בדיאטה פופולארית, כעת נבין כיצד אפשר לרדת במשקל, באמצעות דיאטה זו.

מי שמסכים עם עקרונות של דיאטת אטקינס טוען, שהסיבה שאנשים עולים במשקל היא, צריכה מרובה של פחמימות לכן צריך להקפיד על הפחתת צריכת מזונות שמכילים פחמימות. לטענתם, בעת שריפת החומרים בגוף, הפחמימות הם אלו אשר נשרפים ראשונים, מה שהופך את תהליך השריפה ללא יעיל. עם נצרוך פחות פחמימות, נגיע למצב בו השומנים שנצרוך יישרפו ראשונים, מה שיעזור לנו להפחית במשקל.

מחקרים מראים, שאכן דיאטת אטקינס גורמת לירידה חדה ומהירה במשקל. אך ההסבר לכך נתון במחלוקת. תומכי הדיאטה, טוענים שזה בגלל שריפת חומרים נכונה בגוף, מתנגדי השיטה לעומת זאת סבורים, שבגלל ירידה בצריכת הפחמימות, יורדת גם צריכת הגליקוגן, מה שגורם לאיבוד המים בגוף וזה מוביל לירידה במשקל.

תופעות לוואי של דיאטת אטקינס

חשוב לציין, תהליך דיאטת אטקינס מביא עמו גם תופעות לוואי שונות, חוסר בויטמינים ובסידן, עלייה בשומני הדם, עצירות ועוד. תומכי השיטה טוענים, שאם מבצעים את הדיאטה בצורה נכונה, לא קיצונית, אזי שניתן להימנע מבעיות אלו ולשמור על משקל הגוף. כמו כן, טוענים תומכי השיטה, שלא ניתן לקיים אותה אם לא מבצעים פעילות ספורטיבית, זו צריכה להתחיל אפילו לפני שמתחילים בדיאטה, על מנת שיוכלו להניע את התהליך הדיאטטי בצורה נכונה.

תומכי השיטה גם מסבירים, שמי שנוקט בה, רצוי שיטול ויטמינים ומינירליים שונים, שכן תפריט הדיאטה עלול שלא להכיל חומרים שונים שהגוף צריך. דיאטת אטקינס אומנם מאפשרת לאכול כל מזון שהוא, אך תומכי השיטה מציינים, שהדיאטה אוסרת על אכילת מוצרי חלב, סוכר מעובד, אורז וקמח לבן. לעומת זאת, אפשר לאכול בשר, גבינות, ביצים ועוד. כעת ברור מדוע הדיאטה הינה פופולארית כל כך.
קבל הצעות עכשיו