dietitian.co.il

איך שומרים על המשקל אחרי ארוחות חג


בפתחו של ספטמבר, אנו עומדים גם בפתחם של החגים, ראש השנה, יום כיפור וסוכות. חגים אשר מעבר לאווירה המשפחתית המשמחת טומנים גם לא מעט ארוחות גדולות. מה שאומר, שזו תקופה בה אנו עלולים לעלות במשקל, אם אנחנו לא מתייחסים נזהרים. במאמר זה נתייחס לארוחות כאלה וכיצד ניתן להימנע מעלייה מיותרת במשקל.

דיאטנים רבים מזהירים אותנו לקראת כל חודש בו יש ריבוי חגים, להקפיד לאכול נכון ולשמור על הגוף שלנו, בדרכים שונות, על מנת שלא נעלה במשקל בצורה מיותרת. הקפדה על כמויות האוכל שאנחנו אוכלים, סוג האוכל שאנחנו אוכלים והקפדה על כושר בתקופה זו, יכולה לעזור לנו לעבור את הימים האלה ולצאת מהם בלי קילוגרמים מיותרים.

למה עולים במשקל בעת החג?

ישנן מספר סיבות לכך שאנחנו נוהגים לעלות במשקל בתקופת החגים. ראשית, הארוחות הגדולות. בראש השנה יש את ארוחת החג ואחריה בדרך כלל נהוג לערוך עוד ארוחה (מי שיוצא לפיקניק, נוהג לעשות גם על האש), ביום כיפור יש את הארוחה שלפני ואת הארוחה שאחרי הצום. בסוכות יש את הארוחות בימי החג.

שנית, דיכאון חג. תופעה מוכרת במיוחד אצל אנשים בודדים, אנשים שעברו טראומה במהלך השנה אשר האפקט שלה מתגבר או חוזר בימי החג ובכלל אצל אנשים שאינם מתחברים לרוח החג. שלוש, העובדה שאנשים נוהגים לעשות פחות ספורט בימים אלו, להשלים שעות שינה או שעות עם המשפחה בבית.

כיצד מונעים עלייה במשקל?

דיאטנים ממליצים לבשל ארוחות נכונות. ארוחות עם יותר ירקות ופחות בשר, ארוחות עם מעט שמן, ארוחות בריאות. לא להגזים בכמויות הדבש שאנו אוכלים בראש השנה, שכן מדובר בכמות סוכר עצומה, לאכול דג שיש בו אלמנטים בריאים, דוגמא סלמון, פורל או ליבוט, המכילים אומגה 3. לא לשתות יותר מדי יין ובכל מקרה לצד כל כוס יין צריכה להיות כוס מים. בין לבין, עדיף לאכול פירות ולא לאכול יותר מדי עוגות או ממתקים אחרים.

לצד כל זה, כמובן חשוב מאוד להקפיד על אימון כושר. ימי החג מאפשרים לנו לעשות הליכות ארוכות בראש שקט, לצאת אל מחוץ לעיר ולטייל ברגל, לקחת את האופניים ולרכב עליהם במרחבים הפתוחים. רצוי לקזז את האוכל שאנו אוכלים עם פעילות גופנית, כך שעל כל ארוחה נדאג לפצות באימון כושר.

כאן חשוב לזכור, מי שיוצא לטיול או פיקניק, צריך לדעת שהמהות שלו הוא עצם הטיול ולא הארוחה שמכינים או קונים במהלכה. אם עושים על האש, מומלץ לא לאכול פיתות לצד הבשר, לא להגזים בכמויות הרטבים ולא לשכוח שאין צורך לאכול את כל הבשר ואפשר לוותר על השומן שלו.

בסיכומו של עניין, ארוחות חג יכולות להיות טעימות מאוד, מפתות מאוד, אך רצוי מאוד לא להגזים בהן, אחרת נצטרך לעבוד קשה בימים שאחרי החג, להסיר מעלינו את כל מה שהעלינו בחג.



13/09/2009    www.dietitian.co.il
פורום דיאטה



© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר dietitian.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


תוכן מומלץ
קהילת דיאטניות - בואו הצטרפו
Copyright © 2017 dietitian.co.il כל הזכויות שמורות
אתר דיאטניות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום דיאטה
מחפשים דיאטנית מומלצת? נשמח לעמוד לרשותכם
אנחנו עובדים עם דיאטניות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!